Știri

Silos Cordoba participă la execuția celui mai mare proiect de depozitare din Uruguay

Terminalul portului Montevideo, deja operativ, dispune de o duzină de silozuri și sisteme de manevrare a cerealelor cu semnătura companiei cordobese.

Compania cordobesă Silos Cordoba a participat în mod activ la execuția terminalului de depozitare și manevrare de cereale și așchii de lemn, situat în portul Montevideo, concesionat societății uruguayene Obrinel (TGM), care este pregătită deja să înceapă operațiunile, după 18 luni de construcție, conform celor publicare pe pagina web cei de la Asociația Națională de Fabricanți de Bunuri de Echipamente (Sercobe).

Proiectul, cel mai mare de acest tip în statul ibero-american, include furnizarea celor 12 mari silozuri de depozitare și sisteme de manevrarea cerealelor, montajul acestora și punerea în funcțiune de către spaniola Silos Cordoba, precum și echipamentele de încărcare nave de ultimă generație de către o companie elvețiană, reprezentate și promovate de Sercobe prin delegația acesteia în Rio de la Plata.

În principiu, terminalul constă într-o instalație de silozuri pentru depozitarea de cereale și așchii de lemn construită pe 9 hectare îndiguite pe mare în golful Portului Montevideo, cu o capacitate inițială de 120.000 tone (adică ceea ce încape în 12 silozuri), și o capacitate operativă de 2 milioane de tone anuale, capabilă să satisfacă cu solvabilitate cererea în creștere a pieței locale, adaugă nota informativă a Sercobe.

O viitoare extindere cu încă opt silozuri

Mai mult, proiectul prevede o extindere pentru o capacitate finală de 200.000 tone cu opt silozuri adiționale și o viitoare legătură cu rețeaua de cale ferată existentă în apropierea capitalei uruguayene.

În plus, dana de acostare a fost proiectată și dragată cu o adâncime de 13 metri, pentru încărcarea navelor de tipul Panamax și Post-Panamax de 250 metri lungime și 80.000 tone. Ambele instalații sunt conectate de o galerie de 300 metri în consolă peste apele golfului.

Această lucrare de infrastructură, a cărei investiție totală ajunge la 100 milioane de dolari contribuții private, va deveni o referință tehnologică și logistică în regiune, și deschide drumul pentru un mare număr de investiții în infrastructură portuară pe râurile Uruguay și Panama.

Sursa: Córdoba Hoy

Top