Știri

Silos Cordoba pune piciorul în cerealele argentiniene

“Dacă totul va fi în grafic, luni sau marți săptămâna viitoare se va pune în funcțiune infrastructura”. Rafael Alvarez de Toledo, directorul Zonal Sud-America al Companiei de Echipamente Sercobe, își arată mândria în fața încheierii unui proces ce a început în 2011 și care va culmina cu inaugurarea unei infrastructuri revoluționare.

Este vorba de terminalul cereale cel mai important din Uruguay, care va servi pentru creșterea transportului și reducerea costurilor de transport ale cerealelor din Argentina, Uruguay și Paraguay, solicitat în mare parte de Asia. Alvarez de Toledo își aduce aminte ca primele contracte s-au produs în 2011 iar până în 2013 nu s-a întâmplat nimic, până când aceasta a fost adjudecată companiei uruguayene Obrinel.

Informații infrastructură

Prima fază: Compania cordobesă a construit doisprezece silozuri pentru depozitarea cerealelor și a pus în funcțiune sistemul, prin benzi transportoare, pentru încărcarea de cereale pe platforme. Valoarea contractului ajunge la 36 milioane de euro.

A doua fază: Prevăzută pentru 2016, în cadrul acesteia se vor construi alte opt silozuri și se vor conecta cu rețeaua de cale ferată din Montevideo.

Sercobe a fost cea care a ținut în mod direct negocierile cu concesionarul și cea care a prezentat oferta Silos Cordoba, companie înființată în 1975 și care a experimentat un proces de profund de internaționalizare, în paralel cu colapsul de cerere internă. În 2014, conform ultimei informații disponibile, exportau 84% din producția lor către străinătate (având distribuitori în 17 țări și vânzând bunurile sale în 45 de țări diferite). Și una din locațiile cele mai importante va fi Uruguay, unde construcția celor doisprezece silozuri și montajul și punerea în funcțiune a sistemelor de transport cereale din portul Montevideo către încărcătoare au reprezentat 40% din contractul adjudecat de către Obrinel, estimat la 100 milioane de dolari (90 de milioane de euro). În acest fel, valoare lucrărilor desfășurate de către compania cordobesă va ajunge la 36 milioane de euro.

Niște venituri care ar putea fi incrementate în termen scurt, din moment ce compania se pregătește să participe la proiectul de extindere a infrastructurii.

Planurile de extindere sunt justificate de gigantica producție de cereale din zonă, în mod special în Argentina. Conform ultimelor date ale Consiliului Internațional de Cereale, Argentina produce 50 de milioane de tone de cereale pe an (un 2,5% din totalul mondial), din care mai mult de jumătate sunt destinate terțelor piețe, în special asiaticilor. Dar produsul care duce către perfecțiune producția argentiniană și cererea orientală este soia. În concret produce 61,4 milioane de tone, ceea ce presupune un 20% din totalul la nivel mondial.

În clasificarea aceasta, se evidențiază de asemenea Paraguay, cu o producție de 8,6 milioane de tone (2,7% din total), din care exportă mai mult de jumătate. Soia paraguayană, care în mod majoritar merge către China, va trece prin terminalul din Montevideo, pregătită pentru încărcăturile cu destinație Asia.

China este principalul importator de soia, mai ales ca exercițiul trecut a importat o valoare de 77,5 milioane de tone (reprezentând un 62% din cumpărăturile mondiale), urmată de departe de Uniunea Europeană, cu 13 milioane.

Vezi știrea completă pe Cinco Dias.

Terminalul cereale cel mai important din Uruguay

Top